Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace pro komunikaci mezi dobrovolníky a seniory
Pomkla, František ; Hynek, Jiří (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Aplikace Moudrá Síť poskytuje platformu umožňující komunikaci mezi seniory a digitálními asistenty za účelem vyřešit problémy seniorů s digitálními technologiemi. Hlavním cílem projektu je edukace seniorů a zvýšení jejich digitální gramotnosti. Tato práce se zaměřuje také na technologie pro tvorbu webových aplikací, využití CRM systémů pro tvorbu databází, webhostingem Vercel a webovou přístupností. Dále jsou představeny základní principy a technologie pro tvorbu chatbotů. Výsledkem práce je funkční webová aplikace, která již byla seniory otestována, a také porovnání dvou řešení chatbotů založených na modelu GPT a platformě Dialogflow využívající vlastní bázi znalostí.
Informovanost obyvatelstva v důchodovém věku v oblasti ochrany obyvatelstva ve vybraném území Jihočeského kraje
HÁJKOVÁ, Lucie
Každý jedinec ve svém životě je dennodenně ohrožován ať už malými či velkými mimořádnými událostmi, aniž by nad tím přemýšlel. Z tohoto faktu nám vyplývá, že je důležité znát doporučené způsoby chování v těchto krizových situacích. Skladba obyvatelstva v České republice je různorodá a neměli bychom přehlédnout, že česká populace stárne. Jsou mezi námi právě lidé v důchodovém věku, kteří mají také to právo být patřičně připraveni na mimořádné události. Bakalářská práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části je vysvětlena a charakterizována ochrana obyvatelstva, k tomuto je doplněna i stručná historie ochrany obyvatelstva v České republice. Hlavní část teoretické práce pojednává o hlavních úkolech ochrany obyvatelstva a o integrovaném záchranném systému. Dále se práce věnuje systému vzdělávání seniorů. Edukace seniorů přispívá nejen k autonomii, důstojnosti a jejich seberealizaci, ale i k plnohodnotnému začlenění do společnosti. Cílem práce bylo zjistit informovanost obyvatelstva v důchodovém věku ve vybraném zařízení ve městě Zliv v oblasti ochrany obyvatelstva. Rovněž se stanovilo zjistit také znalosti v základech první pomoci. Pro zjišťování znalostí obyvatelstva v důchodovém věku v obou oblastech bylo využito dotazníkové šetření. Dotazník byl rozdělen na dvě části, první část zahrnovala většinu otázek týkající se oblasti ochrany obyvatelstva, druhá část vlastnila pár otázek pro orientační zjištění v základech první pomoci. Dotazník byl aplikován u seniorů bydlící v domě s pečovatelskou službou ve Zlivi, kdy do tohoto šetření se zapojilo 28 seniorů. Smyslem této práce bylo rovněž zvýšit informovanost seniorů v oblasti, kdy může být ohrožen jejich život, zdraví nebo majetek. A proto byl vypracován leták, který shrnoval základní poznatky k ochraně obyvatelstva a k první pomoci, a který byl věnován zúčastněným na dotazníkovém šetření. Dotazníky byly vyhodnoceny a zpracovány graficky. Analýza současného stavu informovanosti obyvatelstva v důchodovém věku v domě s pečovatelskou službou ve Zlivi v oblasti ochrany obyvatelstva dopadla tak, že senioři mají spíše neuspokojivou informovanost k této problematice. Dále výzkumem bylo prokázáno, že senioři mají poměrně uspokojivé znalosti v základech první pomoci. ůžeme říci, že celkový výzkum nezaznamenal tragické výsledky, ale zároveň nezaznamenal ani vysokou úspěšnost. Nikdy nebude zbytečné, když se u těchto lidí v postproduktivním věku bude dbát, ať už jakýmkoliv způsobem, na zlepšování informovanosti v ochraně obyvatelstva, v první pomoci anebo i v jiných problematikách, jelikož si to zaslouží každý a v každém věku. Předpokládané využití této bakalářská práce může být jako studijní materiál pro odbornou i laickou veřejnost.
Analýza konceptuálního rámce managementu vzdělávání v recenzovaných pedagogických časopisech v letech 2000-2017
Schrötterová, Martina ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou konceptuálního rámce managementu vzdělávání v recenzovaných pedagogických časopisech. Teoretická část je zaměřena na shrnutí dosavadních poznatků ohledně všech kontextů souvisejících s oblastí managementu vzdělávání z pohledu časové perspektivy. Čerpá jak ze zahraničních, tak z domácích zdrojů. Pozornost bude věnována také aktuální problematice terminologicky neustálených důležitých edukologických pojmů souvisejících s managementem vzdělávání. Další kapitoly se budou věnovat vzdělávacím teoriím, perspektivám leadershipu ve vzdělávání, celoživotnímu vzdělávání, vzdělávání dospělých a vzdělávání seniorů. Výzkumná část je zaměřena na obsahovou analýzu českých recenzovaných pedagogických časopisů Pedagogika, Pedagogická orientace a Studia paedagogica. Jejím cílem je analyzovat, jak se v nich vyvíjel konceptuální rámec managementu vzdělávání v letech 2000-2017. Na základě analýzy budou hledány odpovědi na to, jaké oblasti managementu vzdělávání a jakému subjektu je věnována největší pozornost, jaká témata jsou v souvislosti se vzděláváním dospělých a seniorů nejčastěji řešena, jak se vyvíjela frekvence těchto témat a jestli mezi analyzovanými časopisy existují nějaké společné vzorce. KLÍČOVÁ SLOVA management vzdělávání, leadership ve vzdělávání, celoživotní vzdělávání,...
Vybrané otázky péče o seniory z hlediska sociálního začleňování
TESAŘOVÁ, Marie
Diplomová práce je zaměřena na vzdělávání seniorů a klade si za cíl zjistit, zda mají senioři zájem o vzdělávání a zda je tento zájem ovlivněn věkem nebo finanční situací daného jedince. Celá práce primárně vychází z kontextu Národně akčního plánu pro pozitivní stárnutí pro období let 2013 až 2017, kde se sociální začleňování seniorů zaměřuje na oblasti zajištění a ochrany lidských práv starších osob, celoživotní učení, zdravé stárnutí, kvalitní prostředí pro život seniorů, dobrovolnictví a mezigenerační spolupráci, zaměstnávání starších osob a péči o nejkřehčí seniory s omezenou soběstačností. Diplomová práce byla rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou podrobně popsané potřebné pojmy související s danou problematikou a praktická část zahrnuje zvolený cíl práce, hypotézy, metodiku, která následně hypotézy testuje, výsledky šetření a závěrečnou diskuzi.
České veřejné knihovny jako instituce celoživotního vzdělávání se zaměřením na seniory
Stluková, Iva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Zadražilová, Iva (oponent)
(česky): Tato práce se věnuje projektům celoživotního vzdělávání českých veřejných knihoven. Jejím cílem je prověřit, do jaké míry se české veřejné knihovny věnují celoživotnímu vzdělávání, obzvláště vzdělávání seniorů a analyzovat konkrétní vzdělávací projekty. S ohledem na demografický vývoj české populace je vyzdvižena důležitost a význam pořádání takových programů v knihovnách. První část práce představuje teoretická východiska a vysvětluje pojmy, jako jsou celoživotní vzdělávání a učení, učící se společnost či formální, neformální a informální vzdělávání. Prostor je věnován gerontagogice i seniorům a stáří obecně. Představeny jsou konkrétní formy vzdělávání dospělých. V praktické části je provedena analýza vzdělávacích projektů knihoven a vyhodnoceno dotazování mezi jejich účastníky.
Vzdělávání seniorů v organizacích občanské společnosti v České republice
Matějková, Tereza ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Vzdělávání seniorů se v České republice věnují organizace různého druhu i různé právní subjektivity. Organizace občanské společnosti dostupné on-line nejsou dominantním poskytovatelem vzdělávacích kurzů a aktivit pro seniory v ČR. Z celkového počtu on-line dohledatelných poskytovatelů vzdělávacích kurzů tvoří organizace občanské společnosti 17 %. V kraji Vysočina bylo nalezeno 6 organizací občanské společnosti, které se věnují vzdělávání seniorů. Účastníci jejich vzdělávacích programů považují za vzdělávání všechny aktivity, kterým se v kurzech věnují, jelikož se při nich učí novým dovednostem. Oceňují kurzy pro vzdělávání samo, pro smysluplné trávení volného času, pro možnost aktivního života i v období stárnutí. Za téměř nejdůležitější však účastníci i organizátoři považují navazování a rozšiřování sociálních kontaktů účastníků, vytváření sociálních sítí. To lze považovat za nejvýraznější projev občanské společnosti ve vzdělávání seniorů.
Stáří v kontextu lidského života a problematika diskriminace seniorů
Skálová, Markéta ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá stářím v kontextu lidského života a problematikou diskriminace seniorů. Je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část charakterizuje stáří a stárnutí, rozebírá jednotlivé aspekty seniorského věku, vymezuje úlohu gerontopedagogiky ve stáří a s ohledem na demografické výhledy zdůrazňuje závažnost diskriminace seniorů jako nežádoucího sociálně patologického jevu. Empirická část se na základě výzkumného šetření pokouší objasnit, zda se dnešní senioři cítí být diskriminováni a porovnává míru diskriminace u seniorů žijících v domácím prostředí ve velkém městě (Praha) a v Domově seniorů na maloměstě (Vrchlabí). Zaměřuje se na identifikaci faktorů, které mají vliv na diskriminaci seniorů, a hledá odpověď na otázku, jaké oblasti společenského života se promítají do diskriminace starých lidí. Klíčová slova: stáří, aspekty stárnutí, senior, vzdělávání seniorů, demografické výhledy, ageismus.
Studie příčin rozdílného zájmu seniorů - mužů a žen o univerzitu třetího věku
Komárková, Lucie ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Hiršová, Miloslava (oponent)
V rámci studie bude provedena analýza kurzů univerzity třetího věku za posledních pět let pořádaných Centrem celoživotního vzdělávání Fakulty managementu s důrazem na účast mužů a žen. Vzhledem k tomu, že v současnosti v kurzech Univerzity třetího věku většinou výrazně převládají ženy, je cílem analýzy a následného průzkumu mezi seniory zjistit příčiny tohoto stavu a pokusit se navrhnout, jak tyto rozdíly mezi pohlavími omezit
VZDĚLÁVÁNÍ JAKO NÁSTROJ PRO VYŠŠÍ UPLATNĚNÍ SENIORŮ NA TRHU PRÁCE
Pospěchová, Michaela ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Štípek, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá stárnutím populace a možností adaptace seniorů na změny probíhající ve společnosti. V dnešní době nových technologií a inovací je pro starší populaci čím dál obtížnější zůstat déle ekonomicky aktivní. Cílem práce je analyzovat vliv, zájmového vzdělávání na univerzitách třetího věku, na aktivní účasti seniorů na trhu práce. Posoudím vliv kurzů U3V na schopnost a motivaci seniorů na pracovním trhu v České Republice. Respondenti budou rozděleni na jednu skupinu z hlavního města Prahy a druhou z menšího města Uherského Hradiště. Předpokládaný počet respondentů bude 100. Na základě dotazníkového šetření zjistím, zda procento zaměstnaných studentů nebo absolventů U3V, je větší než průměr pracujících seniorů v ČR. Respondenti budou rozřazeni do pětiletých věkových skupin. Dále tuto skutečnost porovnám s pracovním nasazením důchodců v Německu. V teoretické části jsou vymezeny základní používané pojmy týkající se seniorské populace, U3V a trhu práce. Dále budou popisovány motivace ke studiu, vývoj univerzit a portfolio vzdělávacích kurzů. Praktická část obsahuje metodu dotazníkového šetření na základě kvantitativního výzkumu a SWOT analýzu univerzit. Závěrem páce bude potvrzení nebo vyvrácení hypotézy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.